خرید میکروفون استودیویی-راهنمای خرید میدی کنترلر-راهنمای خرید هدفون استودیویی-راهنمای خرید کارت صدا-راهنمای خرید میکروفن استودیویی

خرید میکروفون استودیویی: چارچوب اختراع میکروفون پس از ظهور تلفن در اواخر قرن نوزدهم در حال حرکت بود، اما تلاش برای ساختن ابزاری که قادر به تقویت صدا باشد قرن ها قبل شروع شده بود. توسعه میکروفن های کریستالی و کندانسور، که از سال ۱۹۲۵ در صنعت موسیقی بسیار مورد استفاده قرار گرفت، طیف کاملی از امکانات جدید برای ضبط موسیقی هنرمندان را باز کرد.

امروزه ساخت موسیقی به علمی تبدیل شده و افرادی با آگاهی و دانش مشغول به فعالیت در این زمینه هستند و به تبع آن ابزارهای متعددی برای ضبط صدا و ساخت موسیقی به وجود آمده است، فروشگاه اینترنتی کالا استودیو یکی از مراکزی ست که اگر قصد خرید میکروفون استودیویی، خرید کارت صدا، خرید میدی کنترلر یا خرید هدفون استودیویی را دارید می توانید با اطمینان به آن مراجعه نموده و به روزترین و پیشرفته ترین ابزارهای موجود در این زمینه در بازار را در آن بیابید. در ادامه برای آگاهی بیشتر شما به معرفی هریک از این ابزارها پرداخته و نکاتی که لازم است در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید به اختصار بیان خواهد شد.

امروزه ساخت موسیقی به علمی تبدیل شده و افرادی با آگاهی و دانش مشغول به فعالیت در این زمینه هستند.

خرید میکروفون استودیویی

میکروفون وسیله ای است که ارتعاشات صوتی موجود در هوا را به سیگنال های الکترونیکی ترجمه می کند یا آنها را به یک رسانه ضبط تبدیل می کند. جهت خرید میکروفون استودیویی باید به نکات مهمی توجه کرد زیرا میکروفون انواع مختلفی از دستگاههای ضبط صدا را برای مقاصدی از جمله ارتباطات در انواع مختلف و همچنین ضبط موسیقی و گفتار فراهم می سازد.

اگر فن آوری میکروفون بسیار پیشرفته باشد، مطمئناً میکروفون مناسب صداها را دقیقاً به همان شکلی که گوش انسان و تمام میکروفن های به درستی طراحی شده هستند، باید به همان اندازه صدا کنند. با این حال، در واقعیت، مکانیسم شنوایی انسان مستلزم فیلتر و پردازش روانشناختی زیادی است.

چگونه میکروفون مناسب را برای استودیوی خود انتخاب کنید.

اگر اولین بار است که قصد خرید میکروفون برای خود را دارید حتما به موارد زیر دقت کنید.

۱-در مورد بودجه خود تصمیم بگیرید. بودجه میکروفون شما هنگام خرید اولین میکروفون عامل مهمی است.

۲-برای خودتان مشخص باشد که قرار است بیشتر اوقات چه چیزی ضبط کنید.

۳-میکروفون خود را با سبک خواندن خود مطابقت دهید.

۴-به محیط ضبط خود فکر کنید.

راهنمای خرید کارت صدا

برای اینکه بتوانید موسیقی خود را گوش دهید، یک کارت صدا داده های دیجیتالی را به امواج صوتی آنالوگ که می توانید بشنوید تبدیل می کند. سپس سیگنال خروجی به یک هدفون یا مجموعه بلندگو وصل می شود. برای ضبط صدا با میکروفون همچنین می توانید از کارت صدا استفاده کنید. کارتهای صدا کیفیت صدای سیستم شما را بهبود می بخشد، اما اگر بلندگو یا هدست مناسب را در اختیار ندارید، هرگز متوجه تفاوت آن نخواهید شد.

به عنوان یک سازنده موسیقی در حال پیشرفت، می دانید که گوش دادن به موسیقی فقط با بالاترین کیفیت مهم است. از این رو گرفتن یک کارت صدا با کیفیت می تواند یک سرمایه گذاری هوشمندانه باشد. اما در موسیقی متن برای تولید موسیقی چه ویژگی هایی لازم است؟

راهنمای خرید تجهیزات استودیویی - فروشگاه اینترنتی کالا استودیو

خرید کارت صدا داخلی بهتر است یا کارت صدا خارجی؟

بسیاری از سازندگان موسیقی جدید بین نقش های مختلف یک کارت صدا داخلی و یک کارت صدا خارجی (رابط صوتی) اشتباه می‌کنند. کارت صدا داخلی دستگاهی است که درون رایانه شما قرار دارد و سیگنال دیجیتال صدای رایانه را به یک سیگنال آنالوگ تبدیل می کند که می تواند به بلندگوها یا هدفون ارسال شود. علاوه بر این ، این صداهای موسیقی معمولاً دارای ورودی های میکروفون ساده هستند.

اگر شما در زمینه پیشرفت به سمت تولید موسیقی جدی هستید، حتما کارت صدا خارجی خریداری کنید.

رابط صوتی بسیاری از کارکردهای مشابه کارت صدا را انجام می دهد اما برای رایانه شما خارجی است و از طریق USB یا یک پلاگین مشابه (به عنوان مثال Firewire، Thunderbolt و غیره) به آن متصل می شود. این سیگنال صوتی رایانه را از دیجیتال به آنالوگ تبدیل می کند، اما همچنین دارای مجموعه ای گسترده تر از ورودی ها و خروجی ها است.

اگر تازه به عنوان تولیدکننده شروع به کار کرده اید، استفاده از هدفون با کارت صوتی داخلی کامپیوتر شما احتمالاً کافی است. با این حال ، اگر شما در زمینه پیشرفت به سمت تولید موسیقی جدی هستید، پیشنهاد می‌کنیم اقدام به خرید کارت صدای خارجی کنید و “کارت صدا” داخلی را به طور کلی نادیده بگیرید.

میدی کنترلر

راهنمای خرید میدی کنترلر

میدی کنترلرهای صفحه کلید به دلیل استفاده روز افزون از ابزارهای مجازی روی صحنه و در استودیو، به بخش مهمی از فرآیند ساخت موسیقی برای نوازندگان و تهیه کنندگان معاصر تبدیل شده اند. راهنمای خرید میدی کنترل کننده هاشامل نکاتی است که به شما کمک می کند تا یک کنترل کننده مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید. از مزایای واقعی کنترلر صفحه کلید قابلیت استفاده و قابلیت حمل و نقل است.

از نظر فنی، یک کنترلر صفحه کلید دستگاهی است که دارای کلیدهای پیانو یا synth سبک است و معمولاً بوسیله آن دسته ای از دستگیره ها، دکمه ها و کشویی ها را انتخاب می کنید. همه اینها داده های MIDI را به ماژول های صدای خارجی سینتی سایزر، (سینت سایزر نرم افزار رایانه یا یک سخت افزار یا دنباله نرم افزاری) منتقل می کنند. اکثر کنترل کننده های صفحه کلید خود توانایی تولید صدا در داخل را ندارند، اما تقریباً هر سینت سایزر / ایستگاه کاری صفحه کلید می تواند برای کنترل صداها و پارامترهای سایر دستگاه ها عمل کند.

از مزایای واقعی کنترلر صفحه کلید قابلیت استفاده و قابلیت حمل و نقل است. آنها به شما امکان کنترل تقریباً کل طیف سخت افزارها و نرم افزارهای موسیقی مدرن را می دهند در حالی که بعضی اوقات حتی به اندازه کافی کم حجم و مناسب برای قرارگیری در کیف کامپیوتر لپ تاپ شما هستند.

انواع میدی کنترلر

معمولاً میدی کنترلرها را با تعداد کلیدهایی که روی ۲۵ ، ۴۹ ، ۶۱ یا حتی ۸۸ کلید نشسته اند پیدا خواهید کرد. همچنین گزینه های کنترلر مینی با کمتر از ۲۵ کلید وجود دارد. بسیاری از هنرمندان با ۴۹ کلید کار می‌گنند، زیرا این بازی به اندازه کافی بزرگ است که بتوانید با هر دو دست کار کنید.

در حالی که کلیدها بسیار استاندارد هستند، بسته به آنچه که در گردش کار شما به کار می رود، سادگی های دیگری مانند پدهای درام ، پنکه و دستگیره نیز می توانند مفید باشند.

راهنمای خرید هدفون استودیویی

جداسازی صدا. یکی از مهمترین فاکتورهایی‌ست که باید هنگام انتخاب هدفون استودیویی در نظر بگیرید، چگونگی جداسازی از دنیای خارج بسیار مهم است، پاسخ فرکانس، امپدانس و راحتی استفاده از دیگر مواردی‌ست که لازم است همواره مورد توجه قرار گیرد. در نهایت دانستن الزامات و اولویت های شما به شما امکان را می دهد خرید هدفون استودیویی مورد نظرتان را با دقت بیشتری انجام دهید، اما در نهایت شما باید هنگام تعادل ویژگی ها با هزینه، انتخاب دیگری داشته باشید.

اگر فقط یک یا دو جفت را برای یک استودیوی پروژه خریداری می کنید، خوب است به همان اندازه که می توانید هزینه کنید ، سرمایه گذاری کنید. برای استودیوهای بزرگتر، چالش بیشتر در مورد جادار کردن مکان با هدفون با کیفیت حرفه ای کافی برای برنامه های مختلف است. به خصوص اگر برای ردیابی به مقدار زیادی احتیاج دارید. هدفون‌های استودیویی در رده های مختلفی از قیمت قرار دارد که همه آنها نتیجه عالی در سطح خود دارند.