راهنمای خرید کارت صدا | خرید کارت صدا | کارت صدا یا همان رابط صدا قطعه ای است که وظیفه آن اتصال میکروفون و سایر وسایل صوتی به کامپیوتر است ... | کالا استودیو

راهنمای خرید کارت صدا

راهنمای خرید کارت صدا : معمولا کارت صدا های به کار رفته در کامپیوتر ها توانایی های کم و محدودی دارند که به ساپورت کردن اسپیکر های معمولی و پخش اهنگ برای لذت بردن از آن خلاصه میشود و برای استفاده های حرفه ای تر در زمینه صدا باید از کارت صدا های حرفه ای تر استفاده شود که در این مقاله ( راهنمای خرید کارت صدا ) از فروشگاه اینترنتی کالا استودیو به توضیح و معرفی آنها میپردازیم ، باما همراه باشید …

 

راهنمای خرید کارت صدا | خرید کارت صدا | کارت صدا یا همان رابط صدا قطعه ای است که وظیفه آن اتصال میکروفون و سایر وسایل صوتی به کامپیوتر است ... | کالا استودیو

 

کارت صدا چیست ؟

کارت صدا یا همان رابط صدا قطعه ای است که وظیفه آن اتصال میکروفون و سایر وسایل صوتی به کامپیوتر است . معمولا کارت صدا ها سیگنال های آنالوگ را به اطلاعات صوتی دیجیتال تبدیل می کنند تا کامپیوتر بتواند آنها را پردازش کند . کارت صدا آن سیگنال دیجیتال را از طریق نوعی اتصال (مانند تاندربولت، یو اس بی، فایروایر، یا یک کارت PCI/PCIe مخصوص) به کامپیوتر شما ارسال می کند.

کارت صدا کاربردی دقیقا برعکس این را نیز انجام می دهد ، یعنی اطلاعات صوتی دیجیتال را از کامپیوتر دریافت کرده و آنها را به یک سیگنال آنالوگ تبدیل می کند تا بتوانید آنرا از طریق مانیتورهای استودیویی یا هدفون بشنوید. بیشتر کارت صداها شامل ورودی ها و خروجی های آنالوگ لاین لول و یک یا چند آمپلی فایر میکروفون هستند و ممکن است حتی دارای خروجی ها و رودی های دیجیتالی مانند AES ، S/PDIF ، یا ADAT (Lightpipe) نیز باشند. باما در ادامه مقاله راهنمای خرید کارت صدا همراه باشید …

 

کاربرد کارت صدا برای ما چیست ؟

کارت صدا های اکسترنال حرفه ای و نیمه حرفه ای از ضروری ترین وسایل برای موزیسین ها و فعالان موسیقی هستند چون کیفیت را وارد کار کرده و همچنین رابط بین کامپیوتر و میکروفون میباشند در حدی که بدون وجود کارت صدا دارای فانتوم پاور ، استفاده از میکروفون استودیویی تقریبا ناممکن است و برای داشتن و استفاده از میکروفون استودیویی که نیاز به برق ۴۸v دارد شما در درجه اول احتیاج به یک کارت صدا دارید . کارت صدا های متنوعی در بازار وجود دارد که شما بسته به نیاز و تعداد ورودی خروجی استودیویی خود میتوانید اقدام به خرید کارت صدا از فروشگاه اینترنتی کالا استودیو کنید .

 

انواع نوع اتصال به کامپیوتر

هیچوقت فناوری متوقف نشده و نخواهد شد و همواره در حال رشد و توسعه میباشد که این امر نوع اتصال کارت صداها به کامپیوتر راهم در بر میگیرد. در فناوری های مربوط به کامپیوتر، استاندارد و منسوخ شدن در کنار هم هستند. به عبارت دیگر، فقط یکی دو نوع اتصال رابط صدا استاندارد محسوب می شوند که عبارتند از: تاندربولت، یو اس بی، فایروایر، و PCIe. بیشتر کامپیوترهای مک و پی سی مجهز به پورت های یو اس بی هستند (یا USB 2 و یا USB 3)، در حالی که فایروایر (یا ۴۰۰ و یا ۸۰۰) اکثراً در سیستم عامل مک یافت می شود.

هر دوی این پروتکل ها بطور متوسط سرعت شان یکی ست (۴۸۰Mbps)، که برای ضبط حداکثر تا ۶۴ تراک در آن واحد در شرایط ایده آل به اندازه کافی سریع هستند. همچنین، برخی رابط های ساده نیز وجود دارند که هنوز از USB 1.1 استفاده می کنند، که خیلی کندتر است اما برای ضبط یک یا دو کانال به اندازه کافی سریع هست.

 

تاندربولت

تاندربولت بخاطر سرعت بسیار بالا و تاخیر بسیار کمش استاندارد رابط جدیدی برای اتصال رابط های صدا محسوب می شود. Thunderbolt 3 (که در آخرین ورژن های مک پیدا می شود) سرعتش دو برابر Thunderbolt 2 و هشت برابر USB 3 است، که حداکثر تا ۴۰ Gbps و طول کابل های حداکثر تا ۱۰۰ متر را با استفاده از کابل نوری پشتیبانی می کند. رابط های پیشرفته زیادی اکنون وجود دارند که تاندربولت را پشتیبانی می کنند.

 

فایروایر

مزیت فایروایر این است که نسبت به یو اس بی داده ها را با سرعت یکدست تری انتقال می دهد، که همین امر باعث می شود که هنگام ضبط کانال های بیشتر در آن واحد، کمی قابل اطمینان تر باشد. ایراد آنهم این است که رابط های کمتری وجود دارند که از فایروایر به جای یو اس بی استفاده کنند، و کامپیوترهای کمتری وجود دارند که مجهز به پورت های فایر وایر باشند. اگر شما یک پی سی دارید، شاید به نصب یک کارت فایروایر نیاز داشته باشید.

یو اس بی

مزیت یو اس بی (۳٫۰ ، ۲٫۰ و ۱٫۱) این است که رابط های زیادی وجود دارند که طوری طراحی شده اند که بتوانند از طریق برق باس یو اس بی (نه یک منبع برق خارجی) کار کنند، که این نکته در صورتی بسیار عالی هست که برنامه شما این باشد که بخواهید ضبط موبایلی را با لپ تاپ تان انجام دهید. همچنین گلچین کوچکی از رابط های مبتنی بر کارت PC Express و PCMCIA نیز وجود دارند که بطور اختصاصی برای لپ تاپ ها طراحی شده اند.

 

PCIe

آنچه که چهارمین اتصال رابط صدای استاندارد را برایمان به ارمغان می آورد PCIe (PCI Express) است. PCIe یک رابط مبتنی بر کارت داخلی است که (برحسب همین ماهیتش) بدین معناست که شما نمی توانید از این رابط ها برای کامپیوترهای لپ تاپ استفاده کنید. با نصب موثر رابط صدای خود روی مادربورد کامپیوترتان، شما می توانید از مزیت دور زدن برخی از فرایندهای تبدیل داده ها که باعث تاخیر و پهنای باند محدود می شوند، بهره مند شوید. اکثر رابط های صدای PCIe طوری طراحی شده اند که بتوانند تعداد بالای تراک ها و سرعت تقریباً آنی مورد نیاز استودیوهای حرفه ایی را مدیریت نمایند، و در نتیجه نسبت به رابط های یو اس بی یا فایروایر گرانتر هستند. به عبارت دیگر، یک سری رابط های PCIe مقرون به صرفه هستند که به کاربران تازه کار این امکان را می دهند تا از این فرمت بهره مند شوند.

 

کلام آخر

خرید هوشمندانه کارت صدا ، خرید یک کارت صدا از برند معتبر و ثابت شده ، خرید کارت صدا مناسب با نیاز ، خرید کارت صدا با ورودی خروجی های استاندارد و کاربردی و تا جایی که مقدور است خرید کارت صدایی که دارای ولوم هدفون به صورت مجزا میباشد ، تمام این موارد در لیست محصولات فروشگاه اینترنتی کالا استودیو گنجانده شده است تا شما عزیزان محصئل مورد نظر خود را با خیال راحت از فروشگاه انتخاب و با بهترین قیمت ممکن خریداری کنید ، از اینکه در ” راهنمای خرید کارت صدا ” همراه ما بودین متشکریم ….