چگونه در خانه به عنوان یک موزیسین حرفه ای کار کنیم . فروشگاه اینترنتی کالا استودیو | خرید تجهیزات استودیویی | فروشگاه اینترنتی تجهیزات استودیویی | خرید میکروفون برای هوم استودیو | مقالا آموزشی موسیقی | مجله آموزشی موسیقی | اخبار موسیقی | فروشگاه اینترنتی کالا استودیو

با ما در مجله خبری کالا استودیو همراه باشید، امروز در رابطه با موزیسین های حرفه ای و تحلیل نوع فعالیتشان در خدمتتان هستیم !

مقدمه

موسیقی هنری است که با روح و جان انسان سرو کار دارد، از زمان پیدایش زمین تا به حال به. هیچ وجه حتی برای یک لحظه هم زندگی خالی از موسیقی نبوده است، اما با گذشت قرن های متمادی انسان. یاد گرفته است که چگونه می تواند ابزار آلات موسیقی مختلف. را بسازد که با نواختن آن ها بتواند صداهای مختلفی را تولید کند.

و همین تلاش نسل بشر برای خلق هرچه بیشتر موسیقی نشان دهنده ی اهمیت این موضوع است. که موسیقی تا چه حد بر روی زندگی انسان ها تاثیر دارد. آموزش موسیقی در کشورهای پیشرفته جز یکی از دروس اصلی کودکان است و از سنین پایین حداقل. الفبای موسیقی به دانش آموزان آموزش داده می شود. نواختن یک ساز ساده و استعداد یابی بچه ها در زمینه ی. موسیقی و آواز نیز از دیگر گام های این مدارس است.

 اما در بسیاری از کشورها نیز وضع بدین صورت نیست و آموزش موسیقی صرفا بر اساس علاقه ی افراد یا خانواده هایشان صورت می گیرد که گاهی در سنین بالا رخ داده و تاثیرات شگرف دوره ی کودکی را نخواهد داشت. یادگیری موسیقی فعالیتی است که اغلب افراد به دنبال آن هستند، اما فقط تعداد کمی هستند که شرایط یادگیری آن و رفتن به کلاس های موسیقی را دارند. اما به تازگی و پس از شیوع ویروس کرونا برگزاری کلاس های آنلاین جایگاه ویژه ای را بین مردم جامعه پیدا کرد که می توان از آن به عنوان یک پیشرفت بزرگ یاد کرد که توانسته است شرایط آموزش را دگرگون کند.

 

چگونه در خانه به عنوان یک موزیسین حرفه ای کار کنیم . فروشگاه اینترنتی کالا استودیو | خرید تجهیزات استودیویی | فروشگاه اینترنتی تجهیزات استودیویی | خرید میکروفون برای هوم استودیو | مقالا آموزشی موسیقی | مجله آموزشی موسیقی | اخبار موسیقی | فروشگاه اینترنتی کالا استودیو

قدم اول

قبل از آن که به دنبال آموزش موسیقی بروید و تلاش کنید تا یک موزیسین حرفه ای شوید بهتر است. علاقه و استعداد خود را کشف کنید. ممکن است با شنیدن نوای پیانو حس. و حال غریبی پیدا کنید اما این حس را در زمان شنیدن صدای ویولن نداشته باشید.

پس در قدم اول نوع سازی که می خواهید بیاموزید را کشف کنید. پس از آن که از انتخاب خود مطمئن شدید به دنبال خرید یک ساز خوب باشید، بر فرض مثال تمایل به خرید ویولن دارید، بهتر است در ابتدا از چند جا قیمت بپرسید و ویژگی های هر کدام را نیز متوجه شوید و در آخر و با مشورت یک استاد موسیقی یا نوازنده که در شناخت ساز تبحر کامل و کافی دارد ساز مورد نظر خود را خریداری کنید.

برای خرید دیگر محصولات موسیقیایی و حتی انواع هدفون و هدست ها با بالاترین کیفیت نیز می توانید به سایت کال استودیو مراجعه کنید. قدم اول برای یادگیری موسیقی نحوه ی صحیح گرفتن ساز در دست، نشستن، ایستادن و…است، برای این مرحله به احتمال زیاد بتوانید از طریق تماشای فیلم های ویدئویی در خانه این نکات را یاد بگیرید اما فراموش نکنید که انجام حرکات در حضور یک استاد بسیار بهتر از آن است که حرکتی را به غلط یاد بگیرید.

 

چگونه در خانه به عنوان یک موزیسین حرفه ای کار کنیم . فروشگاه اینترنتی کالا استودیو | خرید تجهیزات استودیویی | فروشگاه اینترنتی تجهیزات استودیویی | خرید میکروفون برای هوم استودیو | مقالا آموزشی موسیقی | مجله آموزشی موسیقی | اخبار موسیقی | فروشگاه اینترنتی کالا استودیو

 ریزکاری ها

اگر امکان کلاس رفتن حضوری را ندارید و تمام امکاناتتان کلاس های آنلاین یا تماشای ویدئوها می باشد، سعی کنید برای انجام مراحل مختلف اولیه ی یادگیری ویدئوهایی که از جهات مختلف فیلم برداری شده اند را نگاه کنید تا متوجه ریزکاری های دست گرفتن ساز بشوید.

 

چگونه در خانه به عنوان یک موزیسین حرفه ای کار کنیم . فروشگاه اینترنتی کالا استودیو | خرید تجهیزات استودیویی | فروشگاه اینترنتی تجهیزات استودیویی | خرید میکروفون برای هوم استودیو | مقالا آموزشی موسیقی | مجله آموزشی موسیقی | اخبار موسیقی | فروشگاه اینترنتی کالا استودیو

 

الفبای کار

در موسیقی الفبای نت یک موضوع است و الفبای طرز دست گرفتن ساز موضوع دیگری است، باید بتوانید همزمان این دو مورد را با هم ترکیب و سپس با کمک حافظه تان و نت های موسیقیایی که در ذهنتان هک شده اند اقدام به نواختن موسیقی نمایید.

 

تکرار و تمرین

طبق گفته ی انیشتین نبوغ یک درصد و تکرار و تمرین 99 درصد کار را تشکیل می دهند پس اگر واقعا قصد دارید تا موزیسین خوب و حرفه ای شوید بهتر است اولین الویتتان بعد از نفس کشیدن، تمرین قطعات موسیقیایی باشد تا هر روز روان تر، بهتر و با احساس تر از روز قبل آن را بنوازید.

 

موزیسین پنج

 

انگیزه سازی کنید

فراموش نکنید که داشتن انگیزه در هر کاری بسیار مهم و حیاتی است و اگر برای کاری به خصوص کارهای طاقت فرسا و زمان گیر انگیزه نداشته باشید پس از گذشت مدت بسیار کوتاهی از آن کار دلسرد شده و دیگر تمایلی برای ادامه ی آن ندارید. در زمینه ی موسیقی این انگیزه می تواند موارد مختلفی باشد که برخی از آن ها را در اینجا برایتان ذکر خواهم کرد:

 

موزیسین شش

 

رقابت طلبی

 اگر دوست، آشنا، هم سن و یا هر فردی باشد که حس رقابت با او را دارید می توانید مطمئن باشید که این فرد به یکی از بهترین انگیزه های شما تبدیل خواهد شد زیرا در صورت داشتن روحیه ی رقابت طلبی تنها چیزی که برایتان مهم خواهد بود بهتر دیده شدن از رقیبتان است و مشکلات طاقت فرسای مسیر را به هیچ وجه حس نخواهید کرد.

 

اسطوره

داشتن یک اسطوره، الگو و یا حتی استادی دوست داشتنی نیز می تواند بهترین انگیزه را به شما منتقل کند پس حتی در صورتی که می خواهید با کلاس های آنلاین هم موسیقی یاد بگیرید بهتر است استادی را انتخاب کنید که ارتباط و حس خوبی با او می گیرید.

 

موزیسین هفت

 

 اولویت اول موسیقی

اگر به دنبال آن هستید که یک موزیسین حرفه ای شوید بهتر است موسیقی را الویت خود قرار دهید و آن را بر تمام کارهایتان ترجیح دهید، یعنی حتی یک روز هم نباشد که به خاطر کار دیگری تمرین موسیقی تان را عقب بیاندازید؛ زیرا اگر بخواهیم صادق باشیم انسان ها معمولا برای انجام کارهای سخت و به خصوص فعالیت های تکراری بهانه های مختلفی پیدا می کنند و اگر این فرایند یادگیری موسیقی هم باشد که دیگر چه بدتر. پس فراموش نکنید بهتر است خودتان را گول نزنید و تمام تلاشتان را برای درآوردن صدای لطیف و زیبای سازتان را بکنید.

 

موزیسین هشت

 

 چگونه نوازنده حرفه ای شویم؟

برای آن که به موزیسین حرفه ای تبدیل شوید بایستی علاوه بر مهارت و تمرین بسیار در موسیقی، نکاتی را نیز رعایت کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

– کپی ممنوع

فراموش نکنید که اگر می خواهید نوازنده ی حرفه ای شوید بایستی. سبک خاص خود را نیز داشته باشید، نوازنده های ماهر هیچگاه اثر دیگر هنرمندان. را تقلید نمی کنند بلکه تنها از آن ها الهام می گیرند.

– با اعماق وجودتان بنوازید

یکی دیگر از مسائلی که باید رعایت کنید آن است که با تمام قلب و وجودتان ساز بنوازید، اگر. حوصله ی ساز زدن ندارید و یا زمانش مناسب نیست بهتر است نواختن را به زمان. دیگری موکول کنید تا آن که با بی حالی و بی حسی موسیقی بنوازید.

– افزایش و بروزرسانی اطلاعات خود

فراموش نکنید که باید تمام اطلاعاتتان را از حوزه ی موسیقیایی هر چند وقت یکبار به روز رسانی کنید. و همواره نیز تلاش کنید تا جدید ترین اطلاعات را داشته باشید. زمانی که موسیقی را یاد می گیرید، تفاوتی ندارد که چه نوع سازی را آموخته باشید،. بلکه مهم آن است که در نواختن آن ساز تبحر بسیاری داشته باشید.

– توجه به جزئیات

فرقی نمی کند کلاستان آنلاین است و یا حضوری، بهتر است در ابتدای شروع کلاس ها از استاد. خود اجازه ی ضبط تمام کلاس را بگیرید و سپس در زمانی که در حال تمرین هستید مجددا فیلم کلاستان. را چک کنید زیرا این کاملا طبیعی است که برخی از ریزکاری های بسیار مهم را که. سر کلاس درست انجام داده اید در هنگام تمرین فراموش کنید.

– کارآموزی گزینه خوبی است

شاید پس از یادگیری و نواختن قطعات موسیقی بسیاری با خود فکر کنید که دیگر دفتر موسیقی را بسته و حالا برای خودتان یک استاد تمام عیار هستید که می تواند شروع به تدریس موسیقی کند، اما باید بگویم که سخت در اشتباهید زیرا موسیقی دریایی است که به اقیانوسی بزرگ تر و نامتناهی تر از خودش متصل می شود. پس بهتر است ابتدا در شرکت های کوچک شروع به کارآموزی کنید تا متوجه شوید که هنوز راه زیادی باقی مانده است تا بروید.

 

موزیسین نه

 

 موزیسین حرفه ای

زمانی که هم تجربه ی کار در محیط موسیقی را بدست آوردید و هم دانش و اطلاعات لازم را داشتید. می توانید به عنوان یک استاد تازه کار و موزیسین تلاش کنید تا از طریق روش های مختلف. تجربه ی بیشتری را در صنعت موسیقی به دست آورید و جایگاهی را برای خودتان نیز باز کنید. در ادامه برخی از این روش ها را برایتان توضیح می دهیم که. غالبا به صورت آنلاین انجام می شوند و می توانید از خانه تان نیز آن ها را انجام دهید.

 

تدریس حرفه ای

ممکن است بخواهید که شما هم سهمی در تدریس موسیقی مجازی کشور داشته باشید، می توانید به راحتی قطعاتی را بنوازید و ضبط کنید؛ اگر داشتن درآمد برایتان مهم است می توانید در ازای آموزش نحوه نواختن قطعات مختلف مبلغی را هم به عنوان هزینه ی آموزش دریافت کنید. برای جذب مخاطب بیشتر بهتر است قطعاتی که می نوازید غالبا از آهنگ هایی باشند که بسیار مشهورند و یا به قدری هیجان انگیز باشند که دیگران را ترغیب به یادگیری آن ها کند.

 

موزیسین ده

 

آهنگ سازی

اگر به حد کافی در حرفه ی موسیقی و ساز مخصوص به خودتان پیشرفت کرده باشید و خلاقیت نیز داشته باشید، می توانید با تلاش و پیگیری برای خود جایی در گروه موسیقی یک آهنگ باز کنید و شاید همان آهنگ هم سکوی پرتاب شما به دنیای شهرت و همکاری با آهنگ سازهای معروف شد. 

می توانید با داشتن تعداد زیادی فالور در اینستاگرام خود را بشناسانید. و احتمالا اینفلوئنسرهای زیادی هستند که تمایل به داشتن یک موسیقی متن خاص بر روی ویدئوهای خود دارند. این کار را می توانید به راحتی در استودیوی عمومی یا شخصی ضبط و به مشتری تحویل دهید.

روش های ذکر شده فقط دو روش از میان روش های نامحدودی است. که می توانید از طریق آن ها از موسیقی کسب درآمد کنید. وبه نوعی موزیسین شوید اما پیدا کردن آن ها دیگر بستگی به خلاقیت و ابتکار عمل خود شما دارد.

 

منابع قابل استفاده :

tomhess.net

en.wikipedia.org